FC Barcelona je největším fotbalovým klubem co se kvality sponzorských dohod týče. Vypočítal to americký business magazín Forbes, který u katalánského giganta zaznamenal jako u jediného z top trojky nárůst oproti loňskému roku.

V případě FCB se totiž celková suma zmíněná v úvodním slově článku navýšila oproti roku 2017 o 15 milionů amerických dolarů. Na Old Trafford naopak zaznamenali pokles a to o 12 milionů eur, zatímco královský celek nedosáhl na své loňské aktiva o 16 milionů eur. Do tohoto výčtu spadají i partnerské smlouvy týkající se dresu či stadionu.

Barcelonští jsou spolu se sývmi úhlavními ligovými rivaly jedinými kluby z LaLigy v nejlepší desítce, které celkem logicky dominuje anglická Premier League. Za Manchesterem United s jeho výdělkem 202 milionů dolarů se nachází Chelsea (148 milionů dolarů), Arsenal (89 milionů dolarů), Manchester City (77 milionů dolarů) a jeden ze soupeřů Blaugranas na letošním International Champions Cupu, Tottenham Hotspur (74 milionů dolarů).

Barcelonská značka je tak na vzestupu a to potvrzuje i studie, kterou spravovala agentura Brand Finance minulý rok. Díky novým kontraktům s Nike a Rakutenem, k nimž se letos přidal i domácí double, se nyní Barça může pyšnit hodnocením v kategorii AAA+, což je vůbec nejlepší. Z hodnoty 95,4 se dostala na 96,6, což znamená, že je o dvě desetiny lepší než Los Merengues (96,4), Manchester United (94,6), Bayern Mnichov (93,1) a Liverpool (92,2).

 

Zdroj: fcbarcelona.com
Foto: fcbarcelona.com

Komentáře

Pro přidávání komentářů se musíte přihlásit.