Nejlepší: Základní sestava a koncepce týmu

FC Barcelona si z Francie odnáší remízu 0:0, a vše tak rozhodne odveta na Camp Nou, která se odehraje za necelý měsíc. Blaugranas přitom vstoupili do zápasu tou pravou nohou; Ernesto Valverde svůj tým dobře připravil a důkladně si promyslel, jakou jedenáctku nasadit. Možnost se Sergim Robertem na pravé straně, jenž si měnil pozice s Lionelem Messim a často zabíhal až na křídlo, Sergiem Busquetsem jako kreativním, a často dokonce i vysunutým defenzivním štítem, a Ivanem Rakitićem, levým středopolařem s úkoly pro typickou šestku, byla asi ta nejlepší varianta a také herně skvěle fungovala. Pětapadesátiletý kouč stejně tak zvolil dobrou taktiku a celkovou koncepci fungující jak v prvním, tak druhém poločase. Ano, Olympique Lyonnais několikrát ohrozilo obranu FCB z protiútoků, ovšem s tím asi počítal každý culé. V ofenzívě nicméně Barça nebezpečí nepostrádala, jediné, co jí chybělo, byla přesnost v poslední třetině hřiště. Další fantastický výkon předvedl mimo jiné Gerard Piqué, pravděpodobně jeden z nejlepších mužů na hřišti.



 Nejhorší: Velké nepřesnosti ve finální fázi, Luis Suárez

A právě mezi největší problémy, jak už jsme výše naznačili, patřila preciznost ve finální fázi. Hosté výborně nacházeli volné prostory, především tedy v úvodní pětačtyřicetiminutovce, a stříleli jako u Verdunu, avšak hlavně mimo bránu. Anthony Lopes pár zákroků vytáhnout musel, jenže se nejednalo o nic světoborného. FC Barcelona bohužel navázala na potíže z posledního duelu s Realem Valladolid na Camp Nou, kde sice zvítězila 1:0, ale i zde měla šanci vyhrát obrovským rozdílem a nikdo by se nemohl divit.

Přeborníkem v oboru pak byl Luis Suárez. Uruguayský ostrostřelec by dnes dokonce mohl vyučovat, jak se nechovat v rozhodujících momentech, neboť nespočetkrát namísto střely přihrál a naopak či se mu zamotal míč pod nohami a nedokázal udělat ani jedno. El Pistolero poslední dobou pouze skáče mezi titulem nejlepšího hrotového útočníka na světě a devítky, která bývávala mezi elitou, ale už nějakou dobu není.

 

Zdroj: Meyen
Foto: 
fcbarcelona.com

Komentáře

Meyen

4
2019-02-19 23:27:41

Rád bych tu dnes viděl trochu objektivity. Dle mého si Ernesto za dnešek kritiku zase tolik nezaslouží - podle mého, jak už jsem psal v článku, připravil tým a základní jedenáctku výborně; s tím, že se neumíme trefit na bránu, on bohužel nic neudělá. Podobně to, bych řekl, bylo i v tom posledním zápase FC Barcelony, tedy s Realem Valladolid. Samozřejmě, střídání nic moc, ale jinak si myslím, že to nevypadalo špatně.

Tak či tak, nebýt schopni v průběhu dvou týdnů vstřelit ve dvou zápasech gól a v tom jednom skórovat jen jednou, je skutečně na pováženou. To už není ani vtipné.

Tominko12

1
2019-02-20 00:00:35

presne tak, súhlas. Dnes veľmi ťažký zápas, ale hlavne smerom dozadu sme ho zvládli a ako je spomenuté v článku, chýbala finálna fáza. Stopérska dvojica opäť spoľahlivý výkon, záloha hrala to, čo bolo v jej silách, no opäť chýbala kreativita, Messi to dnes sám smerom dopredu nezvládol.

barcelonista29

top komentář
10
2019-02-20 00:04:00

Žiaľ, kreativita chýba, lebo záloha v tom zložení na to nemá smerom dopredu. Snáď sa dá Arthur rýchlo dokopy. On je kľúčový hráč pre výstavbu hry.

kingmarek92

top komentář
14
2019-02-20 00:24:16

No presne tak...jak chcete aby byla efektivita v pohode kdyz hrajou dopredu tri hraci z toho jeden je drevak....nevim ja spokojenej se zalohou nebyl a presne jak rikas leo musi zpet pro balon a pak najit sloup o ktery si narazi , protoze ze zalohy dostane jednu za zapas....to neni vhodne zvolena taktika. Taktika korespondovala s tim nedostat gol ne ho vstrelit. Zacina se rikat uspesna hra tomu ze se souper nedostal do sance....ano a presne tak vypadala zaloha....dopredu nikoliv....nas utok je leo a mozna primak mozna penalta....staveni suareze a defenzivy v zaloze je proste spatne a rekneme si ze pozitiva v clanku beru pouze v pripade ze se postavime vedle lyonu a rekneme si , jsme na stejne urovni , pojdme to vyplichtit a nejak to doma leo udela....nivmene pri pohledu na utracene penize , platy a proklamacivh o krasnem fotbale a vic nez klub to je proste neprijatelny. Mame dobreho trenera a hra byla dobra pouze v pripade ze jsme tedy jiz smirili s tim ze jsme couvli o jeden stupen dolu. Pak rikam ze pomer cena vykon je tragicka a nemuzeme se lyonu rovnat......

Pimpis

-5
2019-02-20 00:20:49

Budu ještě více pozitivní, jeli jsme na stadion kde PSG dostalo 2:1 ve kterém mohlo dostat debakl. Rozhovory před zápasem naznačovali velice def. výkon. A ve střídání bych souhlasil s Valverdem. Zápas probíhal v náš prospěch měli jsme kontrolu nad hrou a to ve stylu že jsme se nenaběhali. Co by jste udělali vy ? Já bych nechal stávající sestavu aby se vyběhala. Byl to dominantní výkon na silném stadionu jsem spokojen, a paradoxně postup se nám přiblížil.

barcelonista29

4
2019-02-20 00:26:26

"Byl to dominantní výkon" máš pravdu :D

Pimpis

0
2019-02-20 00:31:18

Ve všech aspektech krom gólů.

mizik

6
2019-02-20 00:43:31

trosku objektivity ? Tak ten clanok mozes vymazať a napísať znova... toto co hra Barcelona sa fakt nedá pozerat a ty tu ideš obhajovať základnú 11tku ???????????? odkedy hra Barcelona na remízu s priemerným mužstvom ??? Ten šašo pokazí vsetko to prečo sa ľudia radi pozerali na hru Barcelony ...

Meyen

7
2019-02-20 07:12:58

Já kritizují Ernesta pořád, nebyl jsem rád, že prodloužil smlouvu, ani nejsem. Nedá se na to koukat, se vším tím souhlasím. Ale se zakončením on prostě nic neudělá - to, když spadne na celý tým tato deka, tak tam může nasadit, koho chce a bude to vypadat v koncovce stejně. Jak říkám, střídání byla tragická, ale přišlo mi, že taktiku zvolil tentokrát správně. Tady se mohou lidé ohánět tím, že mohl dát Coutinha do zálohy, ale vždyť všichni už dávno víme, že je ustrašený a konzervativní, a tak musí být každému z nás zcela jasné, že ho tam nikdy nedá, nikdy, a už vůbec ne v osmifinále UEFA Champions League. Také nechápu, proč bych měl mazat celý článek a psát ho znova jen proto, že mám jiný názor než ty, tohle už je trochu přehnané, to se na mě nezlob.

kingmarek92

9
2019-02-20 08:12:36

Bud v klidku , to byl podle me jen recnicky obrat. Ja bych spis rekl ze se snazis najit neco pozitivniho na tom celem. A je to asi dobre kdyz jsi redaktor , to mi nemusime :-) myslim ze vsichni vnimame ze je to na hrane snesitelnosti a v tomhle obdobi to bude pro vas asi tezke. Kazdy sem chce napsat to co si mysli a vypada to tak ze vy jste vlastne zastupci barcy a tudiz i valverdeho , jenze ono to tak neni. Jste pro nas takove vrby , se kteryma ten nazor sdilime. Ja jsem nastvany hodne a pri pohledu na ajax s realem jsem si vzpomel na zlate casy a srovnal utracene penize a platy a bylo mi do place :-)

Meyen

top komentář
12
2019-02-20 08:25:39

No, je to smutné a pak bude někdo říkat, že hezký fotbal s tímto týmem hrát nejde, ale to je taková blbost - Ajax je příkladem. Nemáme kreativního záložníka... je to tak, protože Ernesto furt staví to samé, pořád, COUTINHA TAM NEZKUSIL ANI JEDNOU! Ani jednou! (Pod ním by se třeba Sergi Roberto nikdy do základu neprobojoval jako pod Luchem, který ho prostě zkoušel na tolika pozicích, dokud to nevyšlo). I kdyby mu Bartomeu mířil pistolí na hlavu, tak on stejně nasadí to samé. Střídání, furt to samé dokola. Ten chlap nikdy nic nového nevyzkouší, a to je špatně. Každý úspěšný trenér u nás, ať už se bavíme o Cruijffovi, Rijkaardovi, Pepovi či Luchovi, byl připraven zkoušet nové věci, ovšem stále se držet naší filozofie (Cruijff ji sám založil samozřejmě). Valverde však nedělá ani jedno - ideologie a myšlenky jsou pryč a změny nulové. Jak já už se těším, až se společně s Bartomeuem pakuje pryč.

kingmarek92

7
2019-02-20 08:52:48

No uprimne , nevim jestli timhle zpusobem tu zustane do konce mandatu. Mam pocit ze jeho jedina zachrana je liga mistru a presne jak jsem rikal na minulem foru , takhle nevim jestli se to da ukopat a pak se s tim jeste vytahovat : ) mozna jo , mozna jsme udelali z fotbalu sachy a valverde je v tom nejlepsi , protoze opravdu v nicem jinem neni...ale zas je tu ten strasak z Rima. A videl jsem ostatni v osmifinale LM a tam nikdo tak slaby jako my neni , v lize ma stesti ze real i atleti hrajou srajdy , u realu se nedivim tam se penezma uz dva roky nerozhazuje a kdyz prave spocitam kolik jsme utratili , kolik jim platime , jake mame hrace....je mi smutno....jako vsem.

barcelonista29

top komentář
12
2019-02-20 00:05:34

Ešte by som doplnil, že je neakceptovateľné, aby Leo začínal útoky na vlastnej polovici. V prvom polčase to bolo úplne bežné.

Pimpis

0
2019-02-20 00:39:16

Nemáš účet i na ForcBar.s k ?

barcelonista29

0
2019-02-20 00:55:15

Rovnaký nick iný obrázok

Martin777

8
2019-02-20 05:01:21

Suarez byl opět příšerný. To nechápu, jak po roce a půl u týmu se bojí Valverde poslat na lavičku "hvězdu" týmu, která se tak trápí. Co je tohle za trenéra.

Martin777

top komentář
10
2019-02-20 05:07:34

Jinak zápas nebyl nejhorší, ale ta záloha nefunguje jak má. Bez Messiho by jsme ze středu hřiště nerozjeli skoro žádný útok....a ve předu pak tam chybí ten třetí útočník.

ecaW

0
2019-02-20 06:52:42

Za mňa teda najhorší Roberto. Smerom dopredu absolútne nič. Smerom dozadu hral lepšie Rakitič ktorý mal byť ofenzívnejší.
Občas som mal pocit že si ani nevie nájsť vhodnú pozíciu na prihrávku.
Dembelé mal určite dohrať celý zápas. S Messim najkreatívnejší hráč.

jjakub

2
2019-02-20 10:14:35

Vystřídání Dembelého se za mě dá vcelku pochopit. Ano, byl nejkreativnější - a ano, střídání mohlo i třeba proběhnout později, než v 60. Ale Dembelé, který hraje na risk, se postupem zápasu unaví a míč ztrácí častěji. Čímž umožňuje více nebezpečných protiútoků do unavené obrany. A Lyon protiútoky opravdu má..
Nicméně opět je na tom vidět Valverdeho záliba v primárním zabezpečení obrany na úkor útoku.:(

ecaW

6
2019-02-20 12:42:04

Určite sa to striedanie dá pochopiť. Taktiež je nutné povedať že je po zranení. Na druhej strane si ale svojimi stratami pýtal Suarez striedanie tak od 15 minuty

jjakub

1
2019-02-20 14:38:29

Suárez ano, hrál ne uplně dobře.. Ale i tady bych si dovolil pochybovat o tvrzení, že měl 100% jít dolu. :)) Jeho výhody jsou, že i při bídné formě občas má zářný okamžik a něco mu tam spadne. Občas i dvakrát.. Pak je také sehraný s Messim a týmem (Boateng tolik není, viděli jsme o víkendu) a presovat Luis umí, což z něj dělá někoho postavitelnějšího, než Boatenga.
A pak k útoku Dembelé - Messi - Malcom: Myslím, že kdyby ve vápně nebyl žádný útočník, který neustále poutá pozornost obou stoperů, tak by si Messi ani nikdo jiný moc neškrtli.. Lyon už tak bránil ve všech, a to svědomitě - a občas jsme se do vápna dostávali a dělali zmatek, ale to bylo dílem toho, že tam byl Suárez, i když to často pak kazil..
To už raději toho Boatenga, než D-M-M.

Luis

2
2019-02-20 14:48:21

Bohužel je znát, že v tomhle sestavení, nemá záloha potřebnou tvořivost a myšlenku. Roberto je šikovnej, ale myslim si, že to na základ nebude. Jeho výhodou je variabilita, ale Semedo už se dostatečně zlepšuje, aby byl 1.- volbou na RB (což stejně nebude, viď Ernie :-) ), Sua je v háji a už to u něj vidím delší dobu, tady si to říká už o generační výměnu, ikdyž to byla famozní 9ka!! Další věc je, že není moc za koho. Výkon ale byl slušnej, to že nejsme schopný trefit pořádně zařízení, tak za to fakt Valverde nemůže, gólovky byly. Odveta bude zajímavá, snad už bude Arthur. Moc se mi líbili Marc, Nelson, Pikáč a Demba!

Martin777

3
2019-02-20 15:45:06

Suaréz je dobrej...proti slabším týmům tam mu to furt padá, ale jak nastoupí proti někomu silnějšímu, tak mu pomalu překáží balon pod nohama. Už bohužel to bude chtít ňákou novou tvář v letě... bezpodmínečně.

Luis

3
2019-02-20 16:11:32

Je to škoda, protože byl fakt úžasnej, myslel jsem si, že vydrží ještě třeba 2 roky!! On pořád maká, je vidět, že ho to sere, ale nevzdává to, ale bohužel je to úplně k hovnu! Ale to jak furt rozhazuje rukama, gestikuluje a sám toho zmrvý strašně moc, to mě fakt nebaví........

Pro přidávání komentářů se musíte přihlásit.